Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Centrum Usług Społecznych w Jaworzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.cus.jaworze.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak atrybutów ARIA w znacznikach określających role elementów interaktywnych (np. formularze, przyciski, alerty, slidery).
    Brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych.
    Brak informacji o automatycznym czyszczeniu pól w formularzach po popełnieniu błędu przy ich wypełnianiu.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marek Wieja – mejlowo mwieja@jaworze.pl lub telefonicznie 33 828 66 64.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dorota Sacher-Wejster – Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Jaworzu,
  • Adres: ul. Zdrojowa 82, 43-384 Jaworze,
  • mejl: cus@jaworze.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Centrum Usług Społecznych w Jaworzu

ul. Zdrojowa 82
43-384
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Za budynkiem, w pobliżu wejścia zapewniono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Jednak brak pochylni czy platform na schodach występujących z tej strony urzędu oraz zbyt mała przestrzeń za drzwiami nie pozwalają na korzystanie z tego wejścia wózkiem. Klient powinien objechać budynek i korzystać z wejścia głównego.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do budynku można wejść dwoma wejściami. Główne od strony ul. Zdrojowej, do którego prowadzą schody i pochylnia. Za drzwiami znajduje się obszerny hol. Drugie od strony parkingu umiejscowionego za budynkiem urzędu. Bezpośrednio przed wejściem jest jeden stopień. Za drzwiami znajduje się mała przestrzeń, a następnie 2 schody prowadzące na właściwy poziom.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 15%.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Dla osób poruszających się na wózku dostępna jest część parteru w której podmiot prowadzi działalność – korytarz wraz z dziennikiem podawczym i pomieszczeniami biurowymi. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do osób poruszających się na wózku.
Ciągi poziome
  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na parterze.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Drzwi musisz otworzyć kluczem.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Centrum Usług Społecznych w Jaworzu – Usługi Społeczne

ul. Zdrojowa 85
43-384
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 15 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się obok budynku, na parkingu zapewniono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Klient powinien przejechać na drugą stronę parkingu i chodnikiem dojechać do wejścia głównego.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
  • Dla osób poruszających się na wózku dostępna jest część parteru w której podmiot prowadzi działalność – korytarz wraz z dziennikiem podawczym, punktem obsługi klienta, gabinetami specjalistów i salą rehabilitacyjną. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do osób poruszających się na wózku.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Pomieszczenia
  • Około 30% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do osób poruszających się na wózku.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Informacja
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Informacja ETR
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: Raport